(Performistanbul)-(Bilsart) İşbirliği PERFORMANS SANATINI Ağa Han Ödüllü B2 Evi’ne Taşıyor!

Bilsart, 01-31 Ağustos 2019 tarihleri arasında, küratörlüğünü Performistanbul’un üstlendiği, Mimarlar ve Han Tümertekin’in tasarımı B2 Evi’nde Leman S. Darıcıoğlu’nun gerçekleştireceği Eksiğiyle Tamam adlı performansın canlı yayın üzerinden sergilenmesine ev sahipliği yapıyor.


Eksiğiyle Tamam
Tarih: 01.08.2019- 21.08.2019
Yer: Leman S. Darıcıoğlu’nun B2 Evi


Bilsart ve Performistanbul iş birliği ile gerçekleştirilen proje kapsamında, ilk defa Ağahan ödüllü B2 Evi’nde uzun süreli bir performansa yer veriyor ve kapılarını sanatçıyla izleyicilere açıyor. Performans süreci ise bambaşka bir şehirde bulunan, video sanatına odaklı Bilsart’ın mekanından canlı olarak gösterilerek iki farklı lokasyondan izleyiciyle buluşuyor.

“Bu ev ‘tamamlanmayı’ isteyen bir halde değil, eksikliğine sahip çıkıyor aksine. İnsanın ötekine karşı sonsuz şeffaflığı, öteki ile sonsuz birleşim, sonsuz paylaşım, sonsuz alışveriş peşinde değil. İnsanı kendindekiyle yetinip göğe, denize, ağaca, toprağa bakmaya, durmaya çağırıyor. O yüzden burada arzu imkansız eksik nesnesini aramıyor, kendindeki ne ise onu yaşıyor.” Leman S. Darıcıoğlu

Son yılını, sonsuz tekrar nosyonu ile imkansızlık, tükenme hislerine dair bir sınır araştırması üzerine düşünmek ile geçiren Leman Sevda Darıcıoğlu, Ağustos ayı boyunca, haftada 6 gün, günde 6 saat sürecek olan performansı ile yıl boyu üzerinde çalıştığı bu nosyonları Ayvacık, Büyükhusun köyünde bulunan B2 Evi’ne taşıyor. Performans, tohumunu B2 Evi’nin mimarisinden alarak filizleniyor ve izleyicisini açıklık-açık(ta) olmak/kapalılık-kapa(n)ma ve kendindekiyle yetinen arzu ve her zaman eksik olan insanın kendi eksikliğini kabulü üzerine bir sorguya davet ediyor.

Eksiğiyle Tamam’ı yaratmak için B2 Evi ve bulunduğu Büyükhusun köyünde teknolojiden uzak bir süre geçiren Darıcıoğlu, bu performansında; köy dinamikleri ile evin mimarisinin ona sunduğu izlekten yola çıkar ve yol onu “açıklık-açılmak-açık(ta) olmak/kapalılık-kapa(n)mak-kapalı olmak”a getirir. Bir yanıyla kıyı, sınır ve iki kıyı arasında kalan ve hemhal olan bu açıklık-kapalılık sorgusunun içerisinde arzu, varlığın kendi boşluğunda durma/olma hali üzerinden kendi eksikliği ile kalmayı, tamamlanmayı aramamayı araştırır.

Sanatçı performansına her gün altı yüzeyli bir zarı atarak başlar ve gün boyu ne yapacağını zar belirler. Zarın üstünde yer alan her simge, sanatçının belirlediği farklı bir eyleme işaret eder.

Assos’ta gerçekleşecek ve izleyiciye açık olan performans, Bilsart’ın İstanbul’da bulunan mekanında ve Performistanbul Youtube kanalından canlı olarak yayınlanacak. Eksiğiyle Tamam, Salı’dan Cumartesi’ye Bilsart’ın mekanından, diğer resmi tatiller ve Pazartesi günlerinde Performistanbul’un Youtube kanalı üzerinden canlı yayın ile izlenilebilir olacak.


Leman S. Darıcıoğlu:
Performans Sanatçısı (d.1985, İzmir) İstanbul’da yaşıyor.

Temel olarak performans sanatı alanında üretimini gerçekleştiren sanatçı zaman zaman enstalasyon, video ve fotoğraf gibi disiplinlerle de ilgileniyor. Sanat üretim sürecine kendisi üzerinde performatif bir araştırma olarak yaklaşıyor ve işlerini kendi limitlerini ve kendiliğini dönüştürme ve düşünmek, tahayyül etmek, hayal etmek, davranmak, olmak ve dönüşmek için yeni kavramlar yaratma aracı olarak kullanıyor. İşleri bedensel eylemin dönüştürücü gücü ve işin kavramsal/politik/etik (bu üçünü aynı anlamda ele alıyor) çerçevesi olarak iki katmanlı yapılarıyla öne çıkıyor. Bedeni ‘açılacak bir kaynak’, duygular, korkular ve sınırlar üzerine bir laboratuvar ve karşılaşmaların yoğunluk alanı olarak görüyor. An’ın ve temasın gücüne inanıyor. Bir sanatçı olarak kendisini tanımlaması gerektiğinde ‘queer sanatçı’ tanımını kullanan sanatçı, ‘queer’i sadece heteroseksüelliğin ve ikili cinsiyetin dışı olarak değil, normativitenin ötesinde bir alan olarak alıyor.

2012 – 2019 yılları arasında Sel Yayıncılık’ta yayınlanmış Queer Düş’ün adlı queer teori serisinin danışma kurulunda yer aldı. Çeşitli queer kitapların çevirmenliğini yapan sanatçının aynı zamanda Queer Temaşa (2016) adında editörlüğünü yaptığı bir derlemesi bulunuyor.

2014-2017 yılları arasında Istanbul Queer Art Collective’in bir üyesiydi.

2016-2017 arasında fuckmekitty adında bir queer performans projesi yürüttü.

2017’den itibaren performans projelerinde uluslararası performans platformu Performistanbul tarafından temsil edilmektedir.

Sanatçı projelerini çeşitli sanat galerilerinde, performans/ etkinlik salonlarında, Badischer Kunstverein, Karlsruhe, Almanya gibi sanat alanlarında, Evliyagil Müzesi, Ankara, Türkiye; Shilpakala Akademi, Dhaka, Bangladesh; Asia Art Biennale Bangladesh, Dhaka, Bangladesh; Venice International Performance Art Week, Venice, Italy; International Performance Art Festival, Warehouse9, Copenhagen, Denmark; Festival A Corner in the World; alt Bomontiada, İstanbul, Türkiye; Jeonbuk Museum of Art, Jeonju, South Korea. 15. İstanbul Bianeli’nde Pedro Gómez-Egaña’nın Domain of things adlı performansının sanatçılarından biri oldu ve Lauren McCarthy’nin Zorlu Sahne Sanatları Merkezi’nde “Digilogue 2018”in bir parçası olarak 24 hour host performansını gerçekleştirdi. Sanatçı 2016 yılında 26. Tüyap İstanbul Sanat Fuarı’nda “Enexpected Territories” dahilinde Dream Pavillion’un küratörlüğünü yaptı.