(Arter)’de Sergilenen YAĞMUR ORMANI V (varyasyon 3) Üzerine Söyleşi!

David Tudor ve Composers Inside Electronics, Inc. Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) Arter Koleksiyonu Fotoğraf: Orhan Cem Çetin

Composers Inside Electronics Inc. üyeleri John Driscoll ve Phil Edelstein, ses üzerine çalışan sanatçı Jeremy Woodruff ile, Arter’in yeni sezon sergilerinden Yağmur Ormanı V (varyasyon 3) bağlamında 15 Ekim Perşembe günü saat 19:00’da çevrimiçi bir söyleşi gerçekleştirecek.Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)’ün Gelişimine, Pratiklerine ve Kurulumuna İçeriden Bir Bakış” başlıklı etkinlikte Driscoll, Edelstein ve Woodruff, Yağmur Ormanı serisinin tarihsel gelişimine ve sanatsal felsefesine odaklanırken Arter’in kurulum sırasında eserle geliştirdiği, yapıtı ve imkânlarını genişleten özel ilişkiye de değinecekler.


Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)’ün Gelişimine, Pratiklerine ve Kurulumuna İçeriden Bir Bakış
Tarih:
15 Ekim 2020 Perşembe 19:00


Sonbaharı Dinleyen Gözler İçin, Yağmur Ormanı V (varyasyon 3), Gökcisimleri Üzerine, KP Brehmer: Büyük Resim ve Alev Ebüzziya Siesbye: Tekerrür başlıklı beş yeni sergiyle karşılayan Arter’de Cevdet Erek: Bergama Stereotip ve Altan Gürman sergileri de devam ediyor. Ziyaretçilerini gerekli sağlık önlemleri çerçevesinde ağırlayan Arter, Öğrenme Programı kapsamında sunduğu çevrimiçi etkinliklerle sergi ve yapıtları katılımcıların yorumuna açıyor.

Koreograf Merce Cunningham, 1968’de benzer isimli dans gösterisi Yağmur Ormanı için David Tudor’dan bir müzik parçası sipariş etti. Yağmur Ormanı V, CIE’nin (Composers Inside Electronics, Inc) parçası olan besteciler John Driscoll ve Phil Edelstein tarafından David Tudor’la geçmiş Yağmur Ormanı IV işbirliklerine dayanarak kendi kendini icra eden bir ses yerleştirmesi olarak geliştirildi. Yağmur Ormanı V (varyasyon 3), 2018’de Arter Koleksiyonu’na dahil edildi. Arter’in yeni sezonunda, Karbon adlı performans salonundaki sergilenişi, yapıtın üçüncü varyasyonunun dünya prömiyeri olma niteliğini taşıyor.

Arter’deki sergi bağlamında John Driscoll ve Phil Edelstein, ses üzerine çalışan sanatçı ve öğretim görevlisi Jeremy Woodruff ile 15 Ekim 2020 Perşembe günü saat 19:00’da “Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)’ün Gelişimine, Pratiklerine ve Kurulumuna İçeriden Bir Bakış” başlıklı çevrimiçi bir söyleşi gerçekleştirecek. Driscoll, Edelstein ve Woodruff söyleşide, Yağmur Ormanı serisinin tarihsel gelişimine ve sanatsal felsefesine odaklanarak, eserin (sergi mekânlarında sunulan diğer ses yerleştirmelerinden farklılıkları aracılığıyla) tasvir ettiği dünyada ikamet etme biçimine; özellikle de Arter’in Yağmur Ormanı V ile kurulum sırasında geliştirdiği, yapıtı ve imkânlarını genişleten özel ilişkiye nasıl etki ettiğine değinecekler. İngilizce olarak gerçekleşecek söyleşide Türkçeye simultane tercüme yapılacak.

Arter Öğrenme Programı’nın Yorumlama Etkinlikleri kapsamında çevrimiçi olarak düzenlenen “Yağmur Ormanı V (varyasyon 3)’ün Gelişimine, Pratiklerine ve Kurulumuna İçeriden Bir Bakış” başlıklı etkinlik ücretsizdir. Katılım için ayrıntılı bilgiye internet sitesinden ulaşılabilir.


John Driscoll:
Besteci, ses sanatı üreticisi ve CIE, Inc.’in kurucu üyelerindendir. Çalışmaları robotik dönen ses yükseltici enstrümanlara, özel mimari mekânlar için bestelere, ses yerleştirmelerine ve dans için müziğe odaklanır. Yakın dönem çalışmaları Fridman Gallery’de, Varşova’daki Museum of Modern Art’ta, Salzburg’daki Museum der Moderne’de, Lyon Bienali’nde ve Subtropics Festivali’nde (Miami) yer almıştır. Dönen küçük robotik hoparlörlerin kümelenmesinden oluşan yeni bir yerleştirme üzerinde çalışmalarını sürdürmektedir.

Phil Edelstein:
New Yorklu bir ses sanatı üreticisi ve CIE, Inc.’in kurucu üyelerindendir. John Driscoll ile birlikte Yağmur Ormanı V varyasyonları üzerine süren çalışmalarıyla projenin yeni kuşaklara geçmesini sağlamaktadır. Diğer yakın dönem projeleri arasında The Kitchen’daki CIE, Inc. performansları ve bir dans kumpanyası olan Stephen Petronio Kumpanyası için Bloodlines projesi kapsamında Merce Cunningham koreografisine dayanan genelde Tudor yapıtlarından oluşan repertuar ve Lyon Opera Ballet yer alır. Son dönemde John Driscoll ile birlikte Cluster Fields (2018) başlıklı yeni bir yerleştirme üzerinde çalışmaktadır.

Jeremy Woodruff:
İstanbul Teknik Üniversitesi Müzik İleri Araştırmalar Merkezi’nde (MİAM) Müzik Teorisi departmanının başı ve Kompozisyon, Müzik Teorisi ve Ses Çalışmaları alanında öğretim görevlisidir. Ses bazlı eserleri KW Berlin, AD Gallery Bremen, Kasa Galeri ve Art Bangaluru gibi mekânlarda sunulmuştur. Konser çalışmaları Kammerensemble Neue Musik, Ensemble Decibel London, the Deutsches Kammerorchester Berlin, Hezarfen Ensemble, Klank.ist ve diğer mekânlarda icra edilmiştir. Yazıları Klangzeitort (Berlin), Interference: A Journal of Audio Culture, Journal of Sonic Studies, KunstMusik, Seismograf, Verlag für Moderne Kunst (Nürnberg), Les Presses du Réel, Errant Bodies Press ve Bloomsbury tarafından yayımlanmıştır. Çeşitli nefesli enstrümanlar, farklı müzik aletleri ve elektronik enstrümanlar icra etmektedir. Errant Sound ses sanatı kolektifinin bir üyesi, Berlin School of Sound’un kurucusu ve (Freie Radio Berlin 88,4 fm’e katılım sağlayan bir kuruluş olan) Colaboradio üyesidir. Daha önce Egill Sæbjörnsson, Bani Abidi, Kim Dotty Hachmann ve farklı sanatçılarla beraber çalışmış; Meg Stuart, Stephanie Maher ve çeşitli dansçılarla işbirliği yapmıştır.