(AURA İstanbul) 2019 Güz Dönemi STÜDYO YÜRÜTÜCÜLERİ Açıklandı…

AURA-İstanbul Mimarlık ve Şehircilik Araştırmaları Akademisi, 2019 Güz Dönemi “Araştırma Tabanlı Tasarım Stüdyosu” yürütücülüğünü,  Boğaçhan Dündaralp ve Hakan Tüzün Şengün üstleniyor. 23 Eylül tarihinde başlayacak ve 17 hafta boyunca devam edecek olan programa son başvuru tarihi ise 5 Eylül 2019.

AURA-İstanbul Güz Dönemi Sertifika Programı, mimari ve kentsel tasarım sürecini hem teorik, hem de pratik düzeyde ele almak, disiplinler arası bakış açısı geliştirmek ve kendi özel ilgi alanları üzerinde çalışma olanağı bulmak isteyen genç meslek insanlarına kapılarını açıyor. Başta mimarlık, şehir planlaması, iç mimarlık, peyzaj mimarlığı ve plastik sanatlar bölümleri olmak üzere ilgili disiplinlerin lisans derecesine sahip olmak ise başvuru için ön koşul oluşturuyor.

Stüdyo Yürütücüleri:
Programın omurgasını oluşturan Araştırma Tabanlı Tasarım Stüdyosu, geleneksel mimari stüdyo pratiklerinin sınırlarını aşarak, güncel kentsel meselelere disiplinler arası bakış açısı ile yaklaşıyor. 2019 Güz Dönemi “Araştırma Tabanlı Tasarım Stüdyosu” yürütücülüğünü ise Boğaçhan Dündaralp ve Hakan Tüzün Şengün üstleniyor.

Program İçeriği:
Stüdyo yürütücüleri Boğaçhan Dündaralp ve Hakan Tüzün Şengün, dönemin ana temasını “TECHNE” olarak tarifliyor:

TECHNE:
“Yapı, mekân ve hayat için bedenleşirken tektonik, bu oluşun özünü ifade eder. Bu fiziksellik ve madde dünyasını var eden insan bağlam, içerik, madde ve uzam ile bunu biçimlendirir, ölçülebilir kılar, zamansallık ve konum kazandırır. Mimarlık alanında tektonik, mimari bir dil ve gramerin kuruluşu bağlamında ele alınabileceği gibi neden/sonuç ilişkilerinin ötesinde, yapının poetikasına dair bir içeriğin kurucu ögesi de olabilir. Bu çerçevede dönemin temasını mimari yapının tektonik gramerine dair araştırmacı / deneysel süreçler üzerine kurmak ve mimarlık edimini bu irrasyonel ve çağrışımsal poetik varoluşu içinde ele alarak mimari yapının biçimlenişine dair araçlar ve kaynaklar ekseninde ele almak istiyoruz.”

Grup çalışmalarına paralel olarak, katılımcılar kendi ilgi alanı ve deneyimleri doğrultusunda İstanbul’a ilişkin proje ve araştırma konusunu netleştirip, stüdyo yürütücülerinin danışmanlığında, çalışmalarını geliştirme fırsatı bulacaklar. Dönem sonunda, tüm çalışmaların izlenebileceği bir sergi kurulacak. Sergi sürecinde ise katılımcılar tekrar sergi tasarımı ve organizasyonu için grup halinde çalışacak.

Hazırlanan içerik, AURA-İstanbul bünyesinde yapılan çalışmaları destekleyecek tarihsel-kuramsal, ayrıca teknik yönteme ilişkin seminer dizilerine, disiplinler arası nitelikte tartışma ve buluşma ortamı sağlayan Cumartesi Aurası Konferanslarına, kolektif düşünme ve üretime yönelik atölyelere, belirtilen konuları destekleyici gezilere katılma olanağı sunuyor.

Katılımcılardan programın dinamik yapısına uyum sağlamaları ve tüm dönemde tam zamanlı yer almaları bekleniyor. Başvurular arasından seçilecek tüm katılımcılar ücretsiz olarak programda yer alma hakkı kazanacak.

Başvuru hakkında detaylı bilgiye buradan ulaşılabilir.


Boğaçhan Dündaralp

Boğaçhan Dündaralp:
Dünyalı, evli, 2 çocuklu, yazan, çizen, düşünen bir Mimar, Tasarımcı, Eğitimci.
Archiprix (1997), Arkitera Genç Mimar Ödülü (2004), iki Ulusal Mimarlık Ödülü (1998, 2006) ve YEM (Yapı Endüstri Merkezi) Ödülü (2008) gibi ödüller başta olmak üzere ulusal pek çok ödül kazandı.  Projeleri ve çalışmaları Mies Van der Rohe Ödülleri, Aga Khan Ödülleri, Iakov Chernikov Ödülleri gibi uluslararası ödüllere nomine edildi. Eserlerinin bir kısmı “Genç Çizgiler / Young lines” adlı bir kitapta yayınlandı (2004). 2009 yılında The Architecture Foundation / London tarafından “İstanbul Para-doxa” adlı bir kitapla sonuçlanan Londra-İstanbul Uluslararası Değişim Programı için İstanbul şehrini temsil edecek üç mimardan biri olarak seçildi. 1. İstanbul Tasarım Bienali’nin (2012) bir parçası olarak, Joseph Grima’nın küratörlüğünü yaptığı “Adhocracy” sergisine davet edildi ve Yona Friedman’ın “Haliç Merkezi” projesiyle ilgili “Müdahale” de yer aldı. Ulusal Mimarlık Sergileri ve Ulusal yarışmalarda jüri üyelikleri de bulanan Dündaralp, 2005’ten beri ddrlp adlı mimarlık ofisini yönetmekte ve farklı üniversitelerde yarı zamanlı öğretim görevliliği yapmaktadır. Mimari bilgi alanındaki çok pozisyonlu duruşuyla, şehir, metropol ve farklı mimari ölçeklerle ilgili çok katmanlı mimari problemler için çözüm stratejileri araştırmakta ve geliştirmekte olan ofis son 10 yılda ağırlıklı olarak çocuk ve eğitim mekanları konusuna odaklanmıştır.

Hakan Tüzün Şengün

Hakan Tüzün Şengün:
Y.Mimar (Dr.) 1994 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi’nden mezun oldu. Mezuniyetinin ardından, 1999 yılında Prof. Dr. Afife Batur danışmanlığında Mimarlık Tarihi Ana Bilim Dalında yüksek lisans tezini tamamladı. Han Tümertekin ile çalıştığı dönemde B2 Evi (Aga Khan Ödülü 2004), ATK Lojmanları, Çatalhöyük Müze ve Ziyaretçi Merkezi gibi projelerin tasarım ekiplerinde yer aldı. 1997 yılında İTÜ Mimarlık Fakültesi Mimarlık Bölümü’nde göreve başladı. 2004 yılında Arkitera Mimarlık Festivali “Açık Charrette” birincilik ödülü kapsamında New York’ta gerçekleşen “Global Architect and Media Event” organizasyonuna katıldı. DOMUS dergisinin Ryugyong Oteli’nin fonksiyonel olarak yeniden tanımlanması için gerçekleştirdiği fikir yarışmasında ZEPPELINIZED önerisi 893 sayılı DOMUS kapağı olarak basıldı (2006). Aynı yıl “EV: Bir Yerleşme Müzakeresi” mimarlık sergisinde katılımcı ve tasarımcı olarak çalıştı. Hou Hanru’nun küratörlüğünü yaptığı 10. İstanbul Bienali kapsamında INNOCENTACT grubu ile Kadıköy Halk Eğitim Merkezi’nde atölyeler, tartışma serileri ve bir de gazete yayını gerçekleştirdi (2007). 2010 yılında kamusal mekânda küçük ölçekli müdahaleler üzerine pek çok atölye gerçekleştirdiği ve XII. Ulusal Mimarlık Ödülleri Mimarlığa Katkı Dalı Ödülünü alan İMKANMEKÂN grubu ile aynı yıl “İmkanmekan: Kamusal Mekânda Küçük Ölçekli Müdahaleler” kitabını yayımladı.

Doktora çalışması çerçevesinde davetli araştırmacı olarak bulunduğu École Nationale Supérieure d’Architecture de Lyon’da eşikler ve geçiş mekânları üzerine çalıştı (2013). BETONART dergisinin TEKTONİK temalı 48. sayısı konuk editörü olarak çalıştı (2016). Pek çok ulusal ve uluslararası yarışmada ödüller kazandı. 2017 yılında mimarlık ve peyzaj arayüzü üzerine proje, yayın ve araştırma yapan PARCH‘ı kurdu. 2018 yılında İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Mimari Tasarım programında “SOKAK PAZARININ POETİKASI: Geçici Yapının Zamansallığı Üzerine Fenomenolojik Bir İnceleme” adlı çalışması ile doktorasını tamamladı. Halen İstanbul Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesinde stüdyo yürütücüsü olarak çalışmaktadır.