(Galeri 77)’de Yeni Sergi: “Bloom”

Galeri 77, yurt içi ve yurt dışından temsil ettiği 16 sanatçının ekspresyonizmden sürreal işlere, neo pop-art’tan deneysel sanata, soyut ve minimalist eserlere uzanan geniş yelpazede ürettiği işlerle oluşturduğu “Bloom” isimli sergiye 28 Ağustos’a kadar ev sahipliği yapıyor.


“Bloom”
Sergi

Sanatçılar: Narek Arzumanyan, Gayane Avetissian, Roman Babakhanian, Sedat Girgin, Armen Hakobjanyan, Vav Hakobyan,
Roman Kakoyan, Mesut Karakış, David Martirosyan, Harut Mnatsakanyan,
Ani Qananyan, Kirkor Sahakoğlu, Tigran Sahakyan,
Arthur Tonakanyan, Halil Sercan Tunalı, Arman Vahanyan
Tarih: 2 Haziran 2022 – 28 Ağustos 2022
Yer: Galeri 77, Beyoğlu, İstanbul


Doğanın bu yenilenme halinden esinlenerek oluşturduğu “Bloom” isimli sergisiyle Galeri 77, temsil ettiği sanatçıları Narek Arzumanyan, Gayane Avetissian, Roman Babakhanian, Sedat Girgin, Armen Hakobjanyan, Vav Hakobyan, Roman Kakoyan, Mesut Karakış, David Martirosyan, Harut Mnatsakanyan, Ani Qananyan, Kirkor Sahakoğlu, Tigran Sahakyan, Arthur Tonakanyan, Halil Sercan Tunalı ve Arman Vahanyan’ın farklı üslup ve çeşitli tekniklerle ürettiği eserlerini yaz ayları boyunca devam edecek rengarenk bir seçkiyle tüm sanatseverlerin beğenisine sunuyor.

Türkiye’de ilk defa sergilenen genç ve yükselmekte olan yeni sanatçıların işlerinin de yer aldığı özel seçki, ilk gösterimini CI Bloom fuarında gerçekleştirerek fuarı ziyaret eden sanatseverler tarafından ilgi gördü. Etkinlik sonrası ufak değişikliklerle galeri mekânına taşınan sergi, fuarı ziyaret etme imkânı bulamamış veya sergideki eserleri daha geniş bir vakitte yeniden görmek isteyen sanatseverlere farklı ve keyifli bir deneyim yaşatmayı amaçlıyor.

“Bloom” sergisi genel olarak iki ana bölümden oluşmakta; çeşitli üsluplardan meydana gelmiş soyut eserlerin sergilendiği ilk bölüm ve farklı tarzlarda figüratif eserlerin yer aldığı ikinci bölüm. Soyut ve minimalist eserlerin yer aldığı serginin ilk bölümünde, fotogerçekçi bir üslupla resmettiği işleriyle Roman Babakhanian; yağlıboyayı incelterek kullandığı farklı tekniğiyle duru ve anıtsal manzaralar yaratan Armen Hakobjanyan; çok meşakkatli bir süreçle oluşturduğu kat kat boya katmanlarını sonradan kazıyarak ürettiği eserleriyle bir nevi deneysel sanat yapan Mesut Karakış; doğayı kendi gördüğü şekliyle resmeden ve aynı zamanda beyaz kilden seramik eserler de üreten Ani Qananyan; kendi hayatı ve hissettiklerinden yola çıkarak görünmeyeni düşünmeye davet eden işleriyle Kirkor Sahakoğlu; boya ve fırça kullanmaksızın metal, kumaş ve harç gibi alışılagelmemiş materyalleri elle şekillendirerek ürettiği soyut eserleriyle Tigran Sahakyan ve yağlıboya ve baskı resim eserler üreten Arman Vahanyan yer alıyor.

Figüratif eserlerin sergilendiği ikinci bölümde ise fiziksel ve ruhsal acılar, kayıp, ölüm, umutsuzluk gibi ilkel vahşeti yoğun temalarıyla kişisel deneyime dayalı sürreal işler üreten Narek Arzumanyan; bu sergide yer alan “Kara Tahta” serisiyle yalnızca eğitimin bir bütün olarak insan için temel önemini değil, soyutlamacılık, kavramsalcılık, ilkelcilik, yeni dışavurumculuk ve gerçekçilik kavramlarının kesişim noktasında yer alan eserleriyle Gayane Avetissian; içinden geldiği gibi çizmeye özen gösteren, formlarla oynamayı seven ve çizdiği figürleri alabildiğine deforme ederek bunun duyguyu daha doğrudan anlattığı düşüncesiyle resmettiği eserlerinde kendine has bir dünya yaratarak karakterlerini yine kendine özgü, oynak ve aynı zamanda hafif buruk bir gerçeklik içinde işleyen Sedat Girgin; dengeli bir kompozisyon yaratma, simetri, ışık pozisyonu, görünüş ve hatta renk dengesi gibi resmin temel ögelerinden kendini sıyırarak geçmişi ya da geleceği olmayan ve hatta gerçekte bile var olmayan, herhangi bir hikâyesi bulunmayan, yeni formlar ve yeni figürler yaratma arayışıyla formların değişimleri, figürlerin dönüşümü, tuvaldeki boyanmamış alanlar, uyumsuz çeşitlilik ve kontrastların aşırılıklarına odaklandığı eserleriyle Vav Hakobyan karşılıyor.

Ayrıca, ağırlıklı olarak tek kaçışlı perspektifle oluşturduğu iç mekân kompozisyonlarını Hockney’vari çarpıcı renk paleti, ışık, gölge ve çeşitli kontrastlıklarla zenginleştirerek yarattığı illüzyonik etkiyle Roman Kakoyan; ilgi duyduğu fotoğraf ve resmi birleştirerek çevresindeki yaşam ve gördüklerinden beslenen, yarattığı kompozisyonlarıyla yaşamdan alınmış sahneler sunan fotogerçekçi eserleriyle David Martirosyan; yüzen, süzülen ve hatta sıçrayan capcanlı renk patlamalarıyla büyük bir coşkunun yansıdığı ve uzun pozlamayla çekilmiş fotoğraflarda olduğu gibi hareketin de kompozisyona dâhil edildiği iç mekân tasvirleriyle Harut Mnatsakanyan; kırsal yaşama dair sahneler ile gündelik hayattan kesitler sunan kompozisyonlarıyla abartılı perspektif ve rengin ön plana çıktığı, yer yer figüratif soyut detaylarla bezeli eserler üreten Arthur Tonakanyan ve kompozisyonlarında minimalizm, sürrealizm, dışavurumculuk, optik ve soyut sanatların etkilerine sıklıkla rastlanılan resimlerinde kullandığı sembollerin bir alfabe oluşturarak izleyiciyle kurmak istediği bağları güçlendirmeye çalıştığı eserleriyle Halil Sercan Tunalı ikinci bölümde görülebilecek sanatçılar arasında.

Galeri 77, İstanbul dışında bulunan sanatseverler için “Bloom” sergisini çevrim içi olarak da izleyicilerle buluşturuyor.

Farklı kavramlar, üsluplar ve üretim teknikleriyle harmanlanan ve 16 sanatçının eserleriyle izleyiciye çok sayıda çeşitlilik sunan “Bloom” isimli sergi, Pazartesi – Cumartesi günleri, 10.00 – 18.00 saatleri arasında Galeri 77‘nin Karaköy’deki mekânında ziyaret edilebilir.

Sergi hakkında gelişmeler için Galeri 77 web sayfası ve Instagram, Facebook, Twitter sayfaları takip edilebilir.

Sergi kataloğunu incelemek için: www.galeri77.com